שנים רבות עבדה ברברה קרוגר בשוק הפרסום כארט דירקטורית, עורכת צילום ומעצבת גראפית. בעבודת האמנות שלה עושה קרוגר שימוש מובהק בשפה האגרסיבית והכוחנית של הפרסום והשיווק על מנת לשאול שאלות, לעורר מחשבות, להחדיר את המסרים שלה.
קרוגרבנתה את השפה האמנותית שלה כפי שבונים מותג בשוק הפרסום. ברור שהיא מבינה לעומק את השפה הפרסומית, היא יודעת היטב איך עושים מסע פרסום, איך בונים מותג מאפס ומריצים אותו, מפרסמים אותו, מחדירים אותו באגרסיביות לשוק. היא יודעת היטב איך ומה יזכור הצרכן: מסר אחד, צבעים בסיסיים. לוגו, צילומים ברורים עם אובייקט אחד או שניים.
העבודה שלה היא קונסיסטנטית מבחינה ויזואלית: צילומים שהיא לוקחת מתוך כתבי עת נחשבים ומוכרים, עליהם היא מניחה קוביות אדומות עם טקסטים בצבע שחור או לבן. תמיד אותו פונט. תמיד אותם צבעים. האימג’ים בהם היא משתמשת דומים בויזואל שלהם. הטקסטים חד-משמעיים, ישירים, בוטים. עיקרון ה- one idea, one message. המסר מועבר כסלוגן. ישיר. מיידי. לא צריך לנתח ולהבין אותו. הוא ברור, חד, נכנס ישר לתוך התודעה.
אני קונה משמע אני קיים |
היא עושה שימוש בקלישאות, בתרבות המונים, סטריאוטיפים תרבותיים, על מנת לקבוע את האופי הכוחני של הייצוג ההמוני ולשאול שאלות אודותיו. היא בודקת את הייצוג של הכוח דרך אימג’ינג של מדיה המונית. היא מאמצת את שפת תקשורת ההמונים, מפרקת אותה באופן מילולי וחזותי, משנה את המשמעות ושואלת שאלות שנשארות חקוקות בזכרון ופוגעות ישר בבטן הרכה.
ברברה קרוגר היא אמנית פוסטמודרנית, פמינסיטית, פוליטית. בעבודה האמנותית שלה היא מנצלת היטב את
|
הידע הרב שלה בשוק הצרכנות והפרסום על מנת להחדיר את המסרים שלה: שאלות נוקבות על תפקיד האישה בחברה, השימוש בגוף הנשי כאובייקט תשוקה בשוק הצרכני, אלימות, צרכנות, זהות, מיניות.
העבודה שלה בודקת איך הייצוג של המדיה מחזק ומעמיק את ההבדלים המגדריים. באופן מסורתי, נשים מוצגות בפרסום ובקולנוע כאובייקט תשוקה גברי. כאשר האישה היא זו שמסומנת כאובייקט הצרכני, היא הופכת לסובייקט, אבל, היא עדיין מוצגת כאובייקט תשוקה – מכוון לנשים, מתוך פרשנות גברית.
הגוף שלך הוא שדה קרב Your Body is a Battleground
בעבודה זו עושה קרוגר שימוש בפנים של דוגמנית, אותן היא חוצה לאזורים שונים: ימין ושמאל הם פוזיטיב ונגטיב של אותה תמונה, התמונה חצויה לרוחב על ידי הטקסט: הגוף שלך הוא שדה קרב. בעבודה זו קרוגר יוצאת נגד התפיסה הקלאסית בה הסימטריה היא הביטוי האולטימטיבי של היופי הנשי, תפיסה שקיבלה משנה תוקף על ידי המדיה ושוק הפרסום. |
It’s a small world but not if you have to clean it
זה עולם קטן אבל לא כאשר את צריכה לנקות אותו.
|