Bill Brandt

ביל ברנדט הוא צלם מגוון ופורה מאוד. הוא נולד בגרמניה ב- 1904, ובשנות ה- 20 שלו עבר לפריז. שם הוא היה אסיסטנט ותלמיד של מן ריי, שהשפיע על ברנדט בתפיסה הסוריאליסטית שלו.

בצילומים הראשונים של ברנדט רואים את השפעותיהם של צלמים כמו אנדרה קרטז ויוג’ין אטג’ה.

 

ביל ברנדט חי ועבד רוב חייו בלונדון, תיעד את העיר בתקופת הבליץ עבור ממשלת אנגליה, היה צלם של אירועים חברתיים שונים. הוא צילם אנשי תרבות ורוח, כגון פרנסיס בייקון, רנה מגריט והנרי מור.

 

בשנות ה- 60 הוא פרסם את גוף העבודה המוכר (והמעניין – לפי דעתי) ביותר שלו – “Perspectives of nudes”.

ברנדט צילם עירום נשי בזוויות חדשות ומפתיעות, הוא עשה שימוש חכם ושונה באופטיקה של המצלמה, שינה את הפרספקטיבה ואת הפרופורציה ה”מקובלת”, פיסל בחלקים אנושיים ובנופים גם יחד, שיחק עם טקסטורות, עם אור וצל, עם גוונים של צבעים.

 

האווירה שברנדט יוצר היא אווירה מסתורית, חידתית. הוא מאלץ את הצופה להביט שוב ושוב בצילום. לנסות ולהבין מה קורה בצילום, מהן הטקסטורות וממה מורכבים המשטחים שמרכיבים את הצילום. שום דבר לא מובן מאליו, צריך להתעכב, להביט בתשומת לב ולהנות מהקומפוזיציה, מהצבעוניות החזקה, מהסיפורים שהעין המיוחדת כל כך שלו מספרת.

 

ביל ברנדט יוצר עולם חדש וקסום, בו המציאות והפנטזיה מתערבבים.

 

“צלם צריך להביט על המציאות דרך עיניו של ילד קטן שרואה את העולם בפעם הראשונה” – מילים שכתב ביל ברנדט ומשקפות את התפיסה הויזואלית המיוחדת שלו, כפי שהוא הביא אותה לידי מימוש.

                     

                     

                     

                      

                     

  © Bill Brandt                                                     

עוד על ביל ברנדט: www.billbrandt.com