הבוגרים החדשים: מוסררה

במוסררה עושים חיים קלים למבקרים שרוצים לזכור מה שהם ראו (וגם לבוגרים הטריים שיוצאים אל הג’ונגל שנקרא “הסצנה האמנותית”) : הקטלוג בשלמותו פורסם באתר של בית הספר, הוא כולל דימויים וטקסטים ופרטי התקשרות עם הצלמים.

תערוכת הבוגרים מוצגת בכמה חללים בבית הספר ובמתנ”ס מורשה הסמוך.

* * *

יעל ברנט יצרה מרחב שבו כל הדימויים מתחברים לדיון בנושא אחד. חדר חשוך, על הקירות מוקרנים סרטים ודימויים סטטיים.

© יעל ברנט

יעל יוצרת מצבים בהזמנה, שמאפשרים לה לבודד ולבחון התנהגות אנושית, במרחב סטרילי – מעבדתי. היא נוגעת בשאלה של הרס פנימי וחיצוני, מסחור המיניות והרגש.

בחלל חשוך היא מציגה סרט בשם Filled בו היא מצלמת זונה לועסת שוקולד. היא משלמת לזונה כדי לצלם אותה בזמן הפעולה של אכילת השוקולד, צילום שיש בו גם הנאה ותשוקה אבל גם גועל והרס עצמי. הזונה מקבלת תשלום עבור חיבוק ארוך במיוחד, שמתועד בסרט בשם Occupied שאין בו מיניות בתשלום אלא רוך וחמלה.

© יעל ברנט

* * *

גם מגדלנה דפנר מזמנת לצופה חוויה רב חושית. צילומים, אובייקטים ווידיאו על הקיר, וסרט כמעט סטטי על רצפת האבן של הגלריה, בה שיערה הארוך של האישה נע כמו מדוזה, סרט יפה ומפחיד באותו זמן. כל אלה עוטפים, מספרים סיפור על כוח ורוך, על נשים וגברים, על היחסים ביניהם, על מקומם ותפקידם של זכר ונקבה ועל הטשטוש שבין התפקידים ה”קלאסיים”, המוכרים בחברה.

© מגדלנה דפנר

הגבר טומן את ראשו בירכיה של האישה שיושבת עם ידיים פרוסות, האישה מרימה את הגבר על הידיים, ספק תינוק מגודל, ספק אזכור לפייאטה, לאם הקדושה שמבכה את מות בנה.

© מגדלנה דפנר

חוזקה וכוחה של האישה מול חולשתו של הגבר.

פורסם ב viewfinder