הגוף כמצע

אנה מנדייטה נולדה בהוואנה שבקובה ב- 1948.
בגיל 12, לאחר שאביה הצטרף לכוחות נגד מהפכני נגד קסטרו, נשלחה לארצות הברית.
בשנת 1966, השנה שבה החלה ללמוד ציור באוניברסיטת איווה, מנדייטה התאחדה עם אמה ואחיה הצעיר; אביה הצטרף
אליהם בשנת 1979, לאחר שבילה 18 שנים בכלא פוליטי קובני על מעורבותו בפלישת מפרץ החזירים.
עבודתה מושפעת, בין היתר, מיצירתם של ויטו אקונצ’י, לינדה בנגליס, כריס ברדן, ברוס נאומן וקבוצת פלוקסוס.
היא פיתחה פרקטיקה שבה גופה, האדמה וחומרים אורגניים אחרים כמו דם, אש, נוצות ועץ שימשו נושא לצילומים,
שקופיות, סרטים ווידיאו, כמו גם הצגות, הדפסים ו ספרי אמנים.
בשנת 1973 נסעה מנדייטה עם כיתת ה- MFA שלה למקסיקו, שם החלה את סדרת הסילואטה (Silhouette)
(1973–80), בה היא תיעדה את הרישום שהותיר גופה באתרים שונים בחיק הטבע.
הגוף שלה, שנעקר מארץ הולדתה, מטביע את חותמו על אדמה אחרת, נעלם ומתמזג אל תוכה.

Ana Mendieta tree of life1976 ©


מנדייטה הפכה את גופה למצע באמצעותו היא מעלה שאלות על נשיות, מקומה של אישה בחברה ואלימות נגד נשים.

ANA MENDIETA, UNTITLED (FACIAL HAIR TRANSPLANTS), 1972. (ESTATE PRINT 1997)
THE ESTATE OF ANA MENDIETA COLLECTION, LLC. COURTESY GALERIE LELONG & CO ©



Ana Mendieta, Body Tracks, 1974, colour photograph, 25 × 20 cm ©
. the estate of the artist. Courtesy Galerie Lelong & Co, Paris & New York

לקריאה וצפיה נוספת:

על אנה מנדייטה ב MoMA

סצנת האונס ב Hammer Museum לוס אנג’לס


ARTREVIEW

VICE

על התערוכה Traces בגלריה Galerie Rudolfinum