© Lori Vrba
בני אדם חשים צורך להגן על האהובים שלהם.
הצורך הזה, אני מאמינה, הוא מרכזי במיוחד בחייהם של הורים. מהרגע שהילדים שלנו יוצאים אל אויר העולם, אנחנו עסוקים בלהגן עליהם. כל הזמן. שיהיו בריאים בגופם ובנפשם, שלא ייפגעו ושלא יפגעו.
לורי מצלמת אנשים.
© Lori Vrba
ב“אני מאמין” שלה היא כותבת, שהיא מצלמת תמיד בשחור לבן, שאין לה פלאש, שהיא מאושרת שהיא עושה את מה שהיא אוהבת.
ובכל פריים ופריים שלה אפשר לראות, להרגיש, את אהבתה לצילום. לצילום ולאנשים.
את הבטחון שלה במה שהיא עושה.
לורי היא מסוג הצלמים שיש להם את הכשרון המדהים הזה – ללכוד את נפש האדם בעדשת המצלמה.
כל צילום שלה שראיתי הוא חגיגה לעיניים, אם זה צילומים “מוזמנים” או “אמנותיים” (החלוקה היא שלה)
הפרוייקט הזה של לורי – safekeeping – פשוט שבר את ליבי. היא מצלמת ילדים, לרוב ילדיה שלה, והיא בודקת בצילומים את גבולות ההגנה שהיא יכולה להעניק להם.
מפני מה היא מגנה עליהם, ואיך היא עושה זאת כשזה נראה בלתי אפשרי.
© Lori Vrba
אני חושבת, שפרוייקט מסוג זה, שמתחיל מצורך פנימי אישי, חוצה את גבולות התחושות הפרטיות של האמן, של בן האדם המסויים, והוא מדבר אל נפשו וראשו של כל אחד ואחד.
כי מה שלורי עושה בפרוייקט הזה הוא להסתכל לפחד בעיניים, לפחד הכי בסיסי, הכי מפחיד, הכי מכאיב, ולהתמודד איתו, לחפש לו פתרונות, לנהל איתו דו שיח ולא להפנות לו את הגב. להכיר בקיומו.
ובמילים שלה:
I strive to live a brave life. Bravery is being afraid and doing it anyway.
עד היום לא היכרתי את לורי. אבל היכרתי את הפחד ואת האומץ–או אי האומץ–לגעת בו בפומבי.
תודה לך אליסיה על השיתוף הנדיב כל כך.
איפה אפשר ללמוד יותר על הפרוייקט?
תודה
התמונה השניה במאמר הפתיעה אותי
לרוב אני מצלם רחוב או “סיטואציות” אבל לא פעם ניסיתי לצלם פריים שיהיה אישי,מינימלסטי, כמעט נדוש, אבל שיצליח להעביר אווירה ומסר כמו שלורי מצליחה לעשות בפריים השני שפורסם כאן.עד היום אין הרבה הצלחה בתחום 🙂
מאוד מרשים בעיני, תודה על הקישור.
הצילומים שלה נגעו בי אחד אחד. גם הסגנון והתחושה וגם אובייקטים.
המשפט שציטטת את מוטו טוב לחיים.
מפעים.
צילומים מרגשים ונפלאים ברמה האסטטית שלהם, אבל הרובד הנוסף, העמוק והמתמודד… זה מה שהופך אותם לבני אלמוות.
ההתמודדות עם הפחד וההתגברות עליו. זו הגבורה האמיתית.
תודה על הפוסט המרתק.
צילומים מדהימים ונפלאים ביותר, תודה על עוד פוסט נהדר
אין ספק שלורי אכן צלמת טובה
אך לא יכולתי שלא להשוות אותה לסאלי מאן
שתי הצלמות מצלמות ילדים, את הילדים שלהן, צילומים בשחור לבן.
אך להבדיל מסאלי מאן, שמצלמת את הילדים לרוב בערום, צילום מוקפד מאוד ומבויים וקשה להתעלם מהמיניות הפורצת מהילדות המצטיירות כ”פאן פאטל” מעיין ניפות קטנות
אצל לורי מצאתי משהו עדיין יותר ורך. משהו נוגה, רגיש ופחות מתיימר.
צלמת מדהימה ואיכויות נוגעות ללב
מזכירה לי את גווין – באוירה ובצילום בני המשפחה. אני מניחה שהיא הושפעה ממנו (אם כי אין לי הרבה מושג בצילום)
http://www.masters-of-photography.com/G/gowin/gowin_twist_full.html